All American Ads of the 40's Taschen


Van Seagrams whiskey voor ‘Mannen die verder kijken dan vandaag’ tot de Hooverstofzuiger ‘Voor iedere vrouw die trots is op haar huis...

Artikelnummer: 9783836551311
Van Seagrams whiskey voor ‘Mannen die verder kijken dan vandaag’ tot de Hooverstofzuiger ‘Voor iedere vrouw die trots is op haar huis’.
De Tweede Wereldoorlog bracht nooit eerder geziene trots en welvaart aan het Amerikaanse volk en niets weerspiegelt deze nieuwe golf van consumentisme en vooruitgang beter dan de reclames van die tijd.

Van communicatiemiddelen van Western Electric (voor ‘het modern slagveld’) en Matson cruiseschepen (‘Voor een rijkere morgen’) tot Seagrams whiskey (voor ‘Mannen die verder kijken dan morgen’) en de Hooverstofzuiger (‘Voor iedere vrouw die trots is op haar huis’), de stroom aan producten en diensten voor elke gelegenheid of trend was zo goed als eindeloos. Het is moeilijk te geloven dat het bedrijf dat nu je ultracompacte mobiele telefoon maakt, eens adverteerde voor draagbare radio’s met ‘Motorola: meer radioplezier voor minder geld’, of dat Electrolux er geen enkele moeite mee had om Mandy, de zwarte dienstmeid, in te zetten om hun nieuwe stille koelkasten te promoten: ‘Hemeltje, hij is echt heel stil!’ U ziet ook enkele bekende producten die vreemd genoeg nooit zijn veranderd, zoals de sappige Dole-ananassen en Campbell’s soep.

978-3-8365-5131-1
Taal: Engels, Duits en Frans
gebonden, 664 pagina's
211 x 274 mm

 
Geen reviews gevonden...
Powered by Lightspeed
- Theme by InStijl Media
Powered by Lightspeed